marjanklokdeel2.reismee.nl

2e week, Puerto Madryn tussen de walvissen

Woensdag 17 november vertrek ik dan eindelijk uit Buenos Aires. Met een luxe bus gaat de reis 19 uur naar beneden langs de oostkust richting Puerto Madryn. Ik ben naast een Duits stel de enige backpacker in de bus. Het Duitse stel zit helemaal achterin en bij iedere stop lopen ze even naar buiten om te roken. Maar ze laten wel hun hele hebben en houwen onbeheerd in de bus achter. Dus ik denk nog, da´s niet zo slim. Naast hun zit nl. een figuur die er toch wel wat louche uit ziet. Ik weet je mag niet op uiterlijk afgaan, maar het is de blik in iemands ogen. Wanneer we na de eet-stop van 23.00 uur weer terug in de bus zijn, is het Duitse stel druk bezig met zoeken. Het meisje is haar I-pod kwijt. En die louche figuur is er niet meer. 1+1=2 in dit geval. Gejat. Maar ja, was ook wel dom van ze. De plek achterin is nu dus vrij en ik verhuis naar die stoel naast dat stel. Voelt toch wat veiliger. De rest van de tocht heb ik heerlijk kunnen slapen. Wanneer ik wakker word zijn we er al bijna.

Donderdag. Bij aankomst op he busstation bel ik meteen het hostel op waar ik een kamer heb gereserveerd voor mijzelf en een Israelisch stel dat ik ken uit het hostel van Buenos Aires. Zij komen net na mij aan met een andere (goedkopere) bus. We worden netjes opgehaald. Eenmaal in het hostel krijgen we meteen een uitgebreid uitleg over de walvistoer en andere toeren. Toch willen we eerst zelf even verder kijken voor vergelijkend onderzoek. Na een uurtje te hebben geinformeerd bij verschillende toerorganisaties is de conclusie dat die van het hostel toch de beste is: langere toer + goedkoper. Wat dat betreft verschillen wij Nederlanders niet veel van Israeliers

Wink
. Dus we boeken meteen de walvistoer voor morgen. Die middag wandel ik wat door het plaatsje Puerto Madryn richting de pier. Daar zwemmen de walvissen al redelijk dichtbij. Een mooi voorproefje voor morgen.

Vrijdag. Om 7.30 uur komt het toerbusje ons ophalen. We hebben een leuke gids. Hij vertelt enthousiast. We rijden eerst een rondje over de Peninsula Valdes. Vanaf de noordpunt naar beneden toe. We zien veel zeeleeuwen en pinquins. Helaas geen orka´s. Er was er 1 twee dagen geleden gespot. Het is erg warm vandaag. Er waait wel een wind, maar het lijkt net of er een warme fohn op je gericht staat. Zo benauwd alsof er weinig zuurstof in de lucht is. Het wandelen valt dan ook niet mee. Om 16.00 uur komt dan het hoogtepunt van de toer: de boottocht naar de walvissen. We zien ze al van verre zwemmen. Eenmaal midden op het water komen ze héél dichtbij, tot 2 keer toe zwemmen ze zelfs onder onze boot door. Wow! Ook de welbekende staart kunnen we veelvuldig op de foto krijgen. Het lijkt wel of ze er een showtje van maken. Wat een massale beesten zijn het toch. Ruim 1,5 uur zijn we op het water en kunnen ze dus lang aanschouwen. Nou ik ben erg blij na vandaag. Dat was de busrit van 19 uur toch wel waard.

Zaterdag. Vanmiddag vertrekt mijn bus terug richting het noorden pas om 17.25 uur. Ik heb dus nog een klein dagje in Puerto Madryn. Ik loop nog wat langs het strand, maar er steekt een harde wind op, ik waai zowat omver. In het hostel mag ik van een heel aardige Belg even op zijn laptop bellen. Ik reserveer het volgende hostel en bel naar mijn vader die zijn verjaardag vandaag viert. Aardige gast die Belg. Precies het tegenovergestelde van de vrouw van dit hostel. Wat een ka is dat zeg. Loopt de backpackers continu te corrigeren. Haar man is gelukkig wel aardig. Voor de rest is het gewoon een goed hostel, schoon en netjes. Voor ik er erg in heb is het alweer tijd om naar het busstation te gaan. Om 17.25 vertrekt mijn bus naar Mar del Plata, een strandplaatsje 5 uur ten zuidoosten van Buenos Aires vandaan. Toch weer een tocht van 17 uur voor de boeg.

Reacties

Reacties

veronique

ja...die belgen é... :o)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!