marjanklokdeel2.reismee.nl

I am back!

Zo, dat was een hele lange vlucht zeg. Half 4 vertrokken uit Nederland naar Madrid. Daar moest ik 6 uur wachten op de uiteindelijke vlucht naar Santiago de Chili. Pju, maar ik ben er weer. Ik was nog niet eerder in Santiago geweest, dus ik was toch wel een beetje zenuwachtig weer. Maar op mijn vlucht naar Santiago zat naast mij een jonge professor geschiedenis. Hij komt uit Spanje, maar werkt in Chili op een universiteit, omdat hij daar een vaste baan kon krijgen en in Spanje niet. Hij heeft duidelijk het goede vak gekozen, want hij raakte maar niet uitgepraat over de geschiedenis over van alles. Maakte niet uit over welk onderwerp je het had of hij kwam weer met een heel epistel. Mijn oren tuten nu nog na. Ach ja, wel gezellig en hij hielp me mooi wel op weg bij aankomst op het vliegveld in Chili. Per gewone bus (net als de vorige keer in Buenos Aires) ben ik naar het centrum gereden en vond vrij snel het hostel wat ik op internet was tegengekomen en goed aangeschreven stond (dat had ik mooi in die 6 uur wachttijd in Madrid kunnen uitzoeken).

Dus hier ben ik dan. En in het hostel heb ik alweer snel contact gemaakt met andere reizigers die ook niet meer zo piepjong zijn. Daarnet nog even een typisch Chileense snack gegeten: ´completa´, oftewel een broodje hotdog met veel tomaten en mayonaise erover heen. Dat smaakte wel even goed. Zo, in tegenstelling tot de vorige keer heb ik nu meteen maar op dag 1, dag 1 op het internet gezet (en die is nog niet eens om). Een goed begin is...... Ik ga nu eerst even douchen, want ik zit hier nog in mijn vliegtuigkloffie weg te stinken. En dan maar eens lekker een tukkie doen. En dan morgen rustig aan de stad verkennen en uitzoeken hoe ik het beste naar mijn volgende bestemming kom en wat de mogelijkheden zijn.

O ja, het is hier zonnig en 28 graden. Heerlijk!

Reacties

Reacties

noreen

Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen. Geniet er van en maak veel foto's.

Oh ja, het is hier bewolkt en 2 graden. :)

Petra

Je bent gegaan, goed man...we zullen met plezier de verhalen lezen, geniet er van........grt.

Miriam

Bemvindo en America del Sul!
Ik voel dat je dichterbij bent nu!
Grz uit Manaus, Amazonas
Suerte and fun!
Miriam

Rene

Nou jij doet er nog wat aan haha! Ik zal je weer op de voet volgen. Heel plezier nog. Voor hoelang blijf je deze keer? Ik ben 24 april weer op ut durrup.

Marjan

Geniet ervan, ik ben wel een beetje jaloers, ik wil ook weg.......
Groetjes Klaas en Marjan

Angela

Marjantje!!! Je bent er weer vandoor?? Goed zeg, ik lees weer mee!

Groetjes,

Angela Waakhuysen

anno Berghuis

Marjan,

Een zware aardbeving in Chili las ik net. Ik hoop snel van je te horen dat het goed met je gaat en dat je de thuisblijvers gerust kan stellen.

Anno

Marjan

We zijn heel benieuwd hoe het met je gaat gezien de nieuwsberichten. Als je in de gelegenheid bent laat dan even weten waar je zit......

Groetjes Petra D

Anke

he marjan! Las dat je weer in zuid amerika bent!
ja, ik moest ook aan je denken toen ze het hadden over de grote aardbeving in chili. Is alles goed met je? Zal het nu misschien wel wat anders lopen dan gepland.. of ben je ondertussen al niet meer rond Santiago?

Groetjes Anke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!