marjanklokdeel2.reismee.nl

Laatste keer in San Pedro de Atacama

Na zo´n lekker gebroken busrit, er stappen continu mensen in en uit, kom ik moe aan in San Pedro. Mijn vorige hostel zit al vol, dus klop ik aan bij de buren. Ik moet wachten tot 11.00 uur tot de kamer schoon is (althans dat begreep ik eruit), maar het blijkt dat de kamer helemaal niet vrij komt.Dus op naar hostel nummer 3. Voor veel goedkoper heb ik weer een kamertje voor mezelf in dit knusse kleine hostel. Had ik de eerste keer moeten weten! Ik ga die middag meteen langs de 2 aanbevolen toerorganisaties: Cordillera en Estrella del Sur. Ze hebben beide nog weinig plek, maar ik boek nog niet, omdat ik sinds een week al last heb van diarree (is op bijna elke lange reis wel een keer). Per ongeluk een keer leidingwater gedronken denk ik. Maar ja, dan is 3 dagen lang in een jeep niet echt een pretje. Het vrouwje van Cordillera raadt me aan even langs de dokterspost te gaan. Daar krijg ik een gratis consult en een recept voor een licht medicijn tegen de vermoedelijke darmbacterie. Elk uur moet ik een pilletje slikken. Tegen het einde van de dag heb ik het gevoel dat het werkt, dus neem ik de gok en boek ik bij Estrella de 3 daagse toer naar Uyuni. Snel wissel ik nog wat Chileense pesos om voor Boliviaanse pesos en koop ik wat coca cola (schijnt goed te zijn in zo´n geval). Van mijn laatste beetje Chileense pesos eet ik voor de allerlaatste keer in mijn stamrestaurant. Ze maken een aangepast menu voor me: spaghetti zonder saus met goed doorbakken vlees en op mijn verzoek wat advocado´s. Smaakt erg goed. Na een laatste gedag ga ik snel te bed. Morgen weer vroeg op. Ik heb er zin an!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!