marjanklokdeel2.reismee.nl

Tupiza, heel veel pizza´s

Kort verslagje maar.

Na heel lang te hebben bijgeslapen ga ik ´s middags per jeep de omliggende quebrada verkennen. Tupiza ligt omringd door prachtige canyons. Ik heb kennelijk nog geen genoeg van jeeptours. Nee, per paard of fietsend is dit leuker, maar ik ben nog erg moe, vandaar. In de jeep zit ook nog een Argentijns stel van begin 30, John en Juliëtte. Heel aardig, maar ik moet wel mijn best doen om ze goed te verstaan, want ze praten ietwat te snel voor me. De tocht door de canyon is heel mooi. Weer heel anders dan al het voorgaande, veel mooie rode kleuren hier. ´s Avonds eet ik heel verrassend een pizza, want de straat zit vol met pizzarestaurants. Ik raak daar in gesprek met 4 Nederlandse meiden. Weer even omschakelen in het Nederlands maar wel even gezellig. De hele avond en dag erna zijn er optochten door de straat vanwege ´Dia del Mar´. Geen iedee wat het inhoudt, maar wel gezellig druk met veel fanfaremuziek en legeroptochten. Ik probeer nog de oude Boliviaanse vrouwen op de foto te krijgen met hun vlechten en bolhoedjes, maar om dat onopgemerkt te doen valt nog niet mee. Pozeren doen ze liever niet voor je.

Om 14.00 uur pak ik dezelfde bus als John en Juliëtte richting Argentinië. Bij Villazon is de grensovergang. We zijn alle 3 blij dat we weer in Argentinië zijn. Na wat souvenirs te hebben ingeslagen aan de Boliviaanse kant van de grens (alles nog veel goedkoper natuurlijk), nemen we in Quiaca aan de Argentijnse zijde de bus naar Humuhuaca. Moeilijke woorden hè, ik heb ook moeite om ze uit te spreken. Nog niet eens een half uur verder volgt een 2 uur lange tassencontrole. De tassen van de Bolivianen (en dat zijn er héél veel, het lijkt wel een volksverhuizing!) worden allemaal uitvoerig gecontroleerd. Die van ons quasi, oftewel niet. Over discriminatie gesproken... Pas om half 12 arriveren we in het pitoreske Humuhuaca. In het eerste het beste hostel boeken we een kamer en gaan nog snel wat eten in het enige restaurantje dat nog open is. De milanese napolitana smaakt me erg goed (=schnitzel met kaas en tomaat). Welkom in Argentinië!

Reacties

Reacties

Anke

Hee marjan!

Wat tof dat je in het noorden van argentinie zit! Zelf vond ik humahuaca echt een fantstisch dorpje! Een tip: vanaf daar is er een hobbelige bus van een paar uur naar een heel tof middeleeuws achtig aandoend vestigings dorpje, Iruya. Als je nog tijd hebt, zeker doen! En ook het dorpje Purmamarca is de moeite waard met het 7-kleurig gebeurgte eromheen!
Beso!

Danielle en Ernst

Hoi Marian,

wat leuk om je reisverhalen weer te lezen !
Hoe lang blijf je op pas ?
Ga je nu ook vrijwilligerswerk doen, of alleen al het moois bekijken ?
Veel plezier in Argetinie. Geniet !!!!
Groetjes,
Ernst en Danielle

Miriam

Wat een heerlijke verhalen weer en zo leuk beschreven. Veel herkenbare routes, je hebt vast genoten! Maar wederom in Argentinie! Geweldig!!!
Ik ben jaloers...heel veel plezier daar!!! Drink nog een mate en een fernet Branco namens mij!!!
Caoooooooooooooo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!