marjanklokdeel2.reismee.nl

Humuhuaca, klein en fijn

Humuhuaca is een klein pitoresk dorpje gelegen in de gelijknamige quebrada (canyon). De straten zijn hier van kobbelsteentjes en het centrum is niet zo groot. ´s Morgens drink ik gezellig met John en Juliëtte een mate en eten we wat broodjes op het centrale pleintje. Om 12.00 uur moeten we volgens John bij de kerktoren paraat staan. Om twaalf uur stipt gaan er 2 houten deurtjes open van de toren en komt er een standbeeld van een heilige tevoorschijn welke met zijn armen beweegt en als het ware een gebed doet. Erg leuk om te zien. Moet je ook maar net weten, maar John had voorkennis, want die is hier 5 jaar geleden al eerder geweest. De rest van de dag struinen we lekker door het dorpje en over het kleurrijke kerkhof en kopen we weer wat souvenirs. Ook maken we nog een mooie wandeling naar Pena Blanca, een witte rots even verderop. Een wandeling van een half uurtje dus net mooi. Juliëtte heeft een winkeltje gezien waar je je foto´s op cd kunt branden. De 2 jongens daar weten de virus van mijn memorykaartjes af te halen. Zo dat is weer een zorg minder.

J&J wilden nog naar een heel leuk klein plaatsje midden in de bergen, maar zien er vanaf wegens tijdgebrek. Het plaatsje heet Iruya en na wat plaatjes je hebben gezien op internet besluit ik er wel heen te gaan morgen. Zo kom je weer door anderen op nieuwe ideeën. Ik zal ze weer treffen in Tilcara, het volgende plaatsje waar zij heen gaan er waar aanstaande zaterdag een openlucht optreden plaats heeft van een bekende Argentijnse rockband: de Divididos.