marjanklokdeel2.reismee.nl

Tilcara, Divididos in de regen

Het eerste wat ik vanmorgen doe is met mijn Fortisbankpasje naar de geldautomaat rennen. Joehoe, die doet het dus wel! Wat ben ik opgelucht en blij. Weer een zorg minder. Met ons vaste clubje van 4 wandelen we vandaag naar Pucara, een historische strijdplek net buiten Tilcara. Weer zie ik daar van die ´Inka´ huisjes. Mooi uitzicht hier over de omgeving. Ondertussen ben ik mijn eigen naam kwijt en omgedoopt tot ´Holanda´ door de andere 3. Dat roept wat makkelijker, ik reageer kennelijk sneller en het klinkt nog grappig ook. ´s Middags ga ik nog even op bezoek bij de ´familie´ van John en Juliette. Die zijn al aan het voordinken voor het concert van vanavond. Ik krijg een slokje van wat zij drinken. Hé dat is Fernet. Dat ken ik nog van vorig jaar, maar mij veel te bitter, gatver. J&J gaan er nu al heen, dus ik zeg ze tot zo. Met Natalia, Alejandro en Anahi loop ik even later in een lange rij naar het terrein toe waar het optreden van de Divididos zal plaatsvinden. Het is een open plek 2 km buiten de stad omringd door bergen in de verte. Een mooi gezicht. Het voorprogramma betaat uit folklorische muziek uit de omgeving met veel panfluitmuziek. In de verte dreigt er wel een donkere lucht en precies op het moment dat de Divididos willen gaan beginnen, begint het te regenen. En omdat ook de band onbedekt staat, moeten we ruim 1,5 uur wachten tot de regen weer stopt. Het rockoptreden kan beginnen. Het is een mooie show met een mix van hun eigen muziek, folklore muziek en dans. De show eindigt weer in de regen, maar de band gaat door tot het eind, helemaal doorweekt. Toch een mooi gezicht om het water van het drumstel af te zien spatten. Ondanks het slechte weer hebben we geweldig genoten. John en Juliette heb ik helaas niet meer gezien, want er stonden best veel mensen op het terrein.

De volgende dag is de rust weer wedergekeerd in Tilcara. Gisteren was alles bomvol met mensen die voor het concert waren gekomen. Samen met 4 andere jongens die gisternacht op het terrein van de familie hadden gecampeerd en met de familie zelf (Walter en Paula) hebben we een BBQ op de achterstraat. Ik wist niet dat je met een fohn ook de BBQ een handje kon helpen?! De hamburgers smaken erg goed. Mijn 3 Argentijnse vrienden (Natalia, Alejandro en Anahi) vertrekken daarna richting hun volgende bestemming. Met 3 van de 4 jongens maak ik die namiddag nog een wandeling naar ´Garganta del Diablo´, een mooie canyon met een waterval. Daarna gaan ook zij huiswaarts en ben ik weer helemaal alleen.

Maandag is een rustdag voor me. Wel saai nu iedereen weg is, maar gelukkig mag ik gezellig meelunchen met Paula en Walter en hun 2 nichtjes. Wel zo aardig van ze. Morgen vertrek ik verder naar Cafayate en omdat ik overdag wil reizen is er geen directe bus en heb ik 3 bussen nodig om er te komen: Tilcara - Jujuy - Salta - Cafayate. Dat wordt een lange dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!