marjanklokdeel2.reismee.nl

Cafayate, adembenemend mooi

´s Morgens vroeg brengt Walter me met de auto naar het busstation. Erg aardig en nu hoef ik niet alles te sjouwen, want door alle souvenirs loop ik ondertussen met 3 tassen. De 3 busritten lopen gesmeerd. Vanaf Salta wordt het landschap steeds groener, een mooi gezicht. Maar het laatste stuk door de quebrada de Cafayate overtreft alles. Je weet niet waar je kijken moet met al die mooie rode rotsformaties aan 1 stuk door. Prachtig.

Dag 2. Ik ga mee met de ´trekking´ groep door de quebrada. Al wandelend met een gids lopen we steeds een stukje de canyon in. Erg mooi. We zijn pas half 9 terug in Cafayate. Yamila, een Argentijns meisje dat naast me zat in het minibusje (ik kom nog steeds veel reizende Argentijnen tegen), moet eigenlijk nog terug met de bus naar Salta, maar dat wordt dan een nachtrit als die al gaat. Dus ze besluit dan maar hier te overnachten. Gelukkig is er nog plaats in miin hostel. We eten gezellig in een restaurantje om de hoek. Yamila heeft trek in bier, maar ik lust geen bier en dus bestelt ze voor haarzelf. Maar in Argentinie hebben ze niet van die kleine flesjes zoals wij, maar van die grote 1,5 liter flessen. Nou ze krijgt het nog op ook, voor zo´n klein meisje. Een wat oudere man die ik eerder sprak in mijn dorm vertelde dat hij zo blij was dat de snurker op de kamer vertrokken was. Maar om 5 uur ´s nachts gaat het alarm af van Yamila tot 5 keer aan toe. Ze krijgt hem niet zo makkelijk uit (half slaapdronken nog). Ik hoor de man in de kamer mopperen. Tja, was hij eindelijk van een stoorzender af is er weer een nieuwe. Toch wel komisch eigenlijk, ik kan er wel om lachen.

Dag 3. Vandaag doe ik dezelfde toer als gisteren maar dan op de fiets. 2 Engelse jongens waren daar erg enthousiast over gisteren. En inderdaad is het heerlijk om hier doorheen te fietsen. De gids verklaart me voor gek, maar ja ik ben en blijf een Hollander, dus er moet ook gefietst worden. Met het busje van de toer rijd ik weer terug naar Cafayate. ´s Avonds ga ik in eerste instantie met 2 andere reizigers uit het hostel eten bij een parilla (bbq-restaurant), maar al snel schuiven steeds meer mensen uit het hostel aan en zo zitten we uiteindlijk met een grote groep te eten. Erg gezellig. Een mix van Argentijnen en buitenlanders.

Dag 4. Met een Duits stel die gisteravond ook aan tafel zat, maak ik een wandeling naar een waterval. Zag er mooi uit op de foto. Maar als ik van tevoren had geweten dat het zo´n lastige steile klim er naar toe zou zijn van 2,5 uur, dan had ik het mooi niet gedaan. Eenmaal bij de waterval neem ik een snelle duik in het ijskoude water en loop ik met een begeleid groepje weer terug naar beneden. Het Duitse stel gaat nog verder omhoog. Een wat oudere gezette man is net zo blij als ik als we weer beneden staan. Het is vandaag Goede Vrijdag en het plein van Cafayate staat vol met mensen. De kerdienst gaat via luidsprekers, dus iedereen kan buiten meeluisteren. Met het Duitse stel eet ik ´s avonds een gezonde salade in een wat duurder restaurant. Eventjes geen vlees vandaag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!