marjanklokdeel2.reismee.nl

Cordoba, groot en druk

6.40 taxi voor de deur. Wat een tijd weer. En verdorie, bij het uitstappen heb ik mijn overtas voor mijn grote backpack in de taxi laten liggen. Nou ja, vervelend en niets aan te doen, maar gelukkig geen belangrijke dingen laten liggen. Ik koop wel weer een nieuwe. Eenmaal in Cordoba moet ik erg wennen aan de grote stad. Wat een drukte met mensen en verkeer. Het trekt letterlijk de energie uit mijn lijf. Komt denk ik door de overgang vanuit de kleine plekjes waar ik tot nu toe ben geweest. Ik boek weer een bed in hetzelfde hostel als vorig jaar. En ook daar wordt ik herkend door een van de medewerkers. Knap hoor, dat ze dat nog herinneren met zoveel mensen per jaar. Ik heb kennelijk een herkenbaar gezicht.

Dag 2. Na een klein wandelingetje door de stad trek ik me terug in het grote park Sarmiento. Heerlijk rustig hier. En alle informatie op een rijtje zettend besluit ik morgen voor een paar daagjes naar La Cumbre te gaan, ten noorden van Cordoba midden in de Sierras. 's Avonds heb ik nog een praatje met mijn blanke Zuid-Afrikaanse kamergenoot in het Zuid-Afrikaans. Ook al lijkt het erg op het Nederlands, ik moet me wel erg goed concentreren om het te verstaan. En zo spreek je tijdens het reizen in heel veel verschillende talen. Dat maakt het reizen zo leuk.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!