marjanklokdeel2.reismee.nl

Santa Rosa, midden in La Pampa

Vandaag gaat mijn reis om 08.00 uur (ik houd het vroeg) verder naar Santa Rosa in de provincie La Pampa. De Argentijnen vinden dit zelf het saaiste gedeelte van Argetinië, maar toch wil ik dit gedeelte ook zien. De rit gaat de hele dag door platteland, het is hier net zo vlak als in Nederland maar dan vele malen groter. Nou en bedankt, want dan vinden de Argentijnen Nederland dus maar saai. Maar ik begrijp wel wat ze bedoelen, want na 3 uur gaat het wel vervelen, er zit geen variatie in. Om 17.00 uur beland ik in Santa Rosa. De plaatselijke VVV is erg behulpzaam en helpt me aan een goedkoop hotelletje, want hostels zijn hier niet. Er komen hier amper backpackers. Ze vertellen me dat je hier ook een 'dia del campo' kunt doen, een dag op het platteland. Even bezinken laten maar, ik ben doodmoe. Ondertussen heeft mijn spijkerbroek het bijna begeven. Aan de binnenkant van mijn benen ontstaan steeds meer slijtage gaten. Net als met mijn wandelschoenenvorig jaar, gaat mijn spijkerbroek het einde van de reis ook niet halen.

Dag 2. Heel lang uitgeslapen vandaag. De reismoeheid begint er nu uit te komen denk ik. Dus vandaag maar een relax dagje. Ik heb wat gewandeld door het centrum van de stad en 's middags uiteindelijk de dia del campo voor morgen geboekt om toch wat speciaals hier te doen. Het was vandaag trouwens erg fris. Had echt een jas nodig.

Dag 3. Om 10.00 uur word ik door Erica opgehaald. We rijden naar Toay eenklein plaatsje 10 km verderop waar zij met haar man en 3 kinderen op een groot landgoed woont.Voor de luch wordt een heerlijke BBQ voorbereid en in de middag maken we een wandeling over een gedeelte van het grote landgoed. Ze hebben wel relatief weinig dieren: 60melkkoeien, wat paarden en een kinderboerderij. De koeien zijn van hetHollando-Argentino ras, precies dezelfde als in Nederland: zwart-wit. De man van Erica komt met een gordeldier aanlopen. Een grappig beestje. Om 18.00 uur ga ik met Erica naar park Luro voor een rendierentoer. Derendieren zijn inde bronst, waarbij de mannetjes brullen als koeien om hun harem bij elkaar te krijgen. Interessant, maar alleenjammer van de 5 vrouwtjes van de 60+ club die continu aan het praten zijn terwijl jestil moet houden.

Dag 4. Nog steeds erg vermoeid.Maar wel weer aangenaam warm vandaag. Ik wil een rondje om het grote meer maken (5 km)maar daar is het net te warm en ik te moe voor. Klein stukje dan maar.Ik koop een stukje stofom mijn spijkerbroek wat te maken. Dit moet jeop jebroek vast strijken, dus ik heb een strijkijzer nodig.Een vrouwtje van het hotel gaat dat wel even voor me doen.Metzo'nouderwetse strijkijzer staat ze evenlater mijn spijkerbroek te maken. Een beetje vergelijkbare situatie met mijn schoenen van vorig jaar dieeen mannetjetoen probeerde te lijmen.Ik zet de mensen wel steeds aan het werk

Wink
. Daarna moet ik nog opschieten ook om op tijd een busticket te kopen voor de bus van 21.00 uur. Er rijden weer alleen nachtbussen om op de volgende bestemming aan te komen: Tandil. En het is wederom weer zo'n rot rit waarin je pas laat kunt slapen omdat continu mensen in en uitstappen.Een groepje jongelui is erg in mij geinteresseerd en willen alles van me weten.Een meisjestapt uit in een gehucht waar ze woont van 1000 inwoners. De anderen moeten er om lachen en zelf is ze er ook wat ironisch over. Niets te beleven daar.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!