marjanklokdeel2.reismee.nl

Buenos Aires, Palermo

Om toch nog even de sfeer van Tandil in me op te nemen, maak ik 's ochtends nog een klein wandelingetje om vervolgens de bus van 12.30 uur naar Buenos Aires te nemen. Ik dut helemaal weg in de bus, dus zie niet veel van het landschap nu. Ik kom nu voor de 1e keer per bus Buenos Aires inrijden. De vorige 2 keren waren per vliegtuig. Een nieuwe ervaring en dan zie je ook hoe groot Buenos Aires is. Eenmaal op het mega grote busstation heb ik 2 keuzes voor mezelf. Of ik ga direct naar de wijk San Telmo waar ik vorig jaar ook verbleef, of ik ga nu eerst naar de wijk Palermo. Het wordt de laatste van de 2, want daar ben ik nog niet echt goed geweest. Palermo staat bekend om het vele groen en de vele barren. Omdat ik op zaterdagavond daar arriveer zitten de eerste 3 hostels waar ik aanklop al helemaal vol. Balen. Uiteindelijk beland ik in een iets verder gelegen groothostel in een mooi oud pand. Daar is gelukkig genoeg plek. Omdat het mijn laaste dagen in Argentinië zijn eet ik in een restaurant een mega groot stuk biefstuk. Heel lekker, maar veels te veel.

Zondag 18 april. Ik kom er vandaag pas achter dat in heel Noord Europa het vliegverkeer al een paar dagen plat ligt vanwege de asdeeltjes in de lucht van de vulkaan in IJsland. Dus zoals het er nu naar uitziet kan ik niet eens de vlucht maken van Madird naar Amsterdam. Even afwachten maar, mijn terugvlucht is a.s. woensdag. Ik loop in de zonnige middag door de oude wijken van Palermo met wijde straten met bomen en oude gebouwen. Het is hier lekker rustig maar je hebt hier wel het echte Argentinië gevoel. Hier is ook ergens de serie Julia's Tango opgenomen. Wanneer ik over een gezellig pleintje loopvol met barretjes, herken ik ineens deze plek van 3 jaar geleden van mijn Brazilië rondreis die toen in Buenos Aires begon. Ik liep hier toen met een reisgenootje en toen was het er erg stil en uitgestorven. Het maakte toen niet echt veel indruk op me, maar nu is het er gezellig druk met mensen. Er zijn hier ook veel leuke winkeltjes met leuke spullen. Even later begint het te blikken in de lucht, een mooie onweershow gevolgd door veel regen. Doorweekt bereik ik mijn hostel weer. `s Avonds ga ik wat eten met een Amerikaanse hostelgenoot. Even genoeg van vlees, neem ik nu een vegetarische pizza. Ondertussen heb ik met zowel Natalia als Yamila kunnen afspreken voor komende week, welke ik beiden van eerder ken tijdens mijn rondreis. Leuk omweer wat 'bekenden' weder te zien die hier wonen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!