marjanklokdeel2.reismee.nl

Buenos Aires, San Telmo

Vandaag ga ik eerst nog lekker wandelen door de groene parken van Palermo. Je ziet hier veel mensen wandelen, joggen enskeeleren. Daarna kan ik wat oudekleren achter laten in hethostel, want1 van de meiden kent weer iemand die het aaneen ziekenhuis kan geven.Ook mijn spijkerbroek geef ik maar mee, wie weet hebben ze er nog wat aan. Voor mij scheelt het alvast weer wat gewicht voor de terugreis.Later dan gepland stap ik op de stadsbus naar de wijk San Telmo, het oude Buenos Aires. De busraakt aardig vol, dus het is wel een gedoe met uitstappen met al mijn spullen, maar gelukking wordt ik door 2 aardige passagiers geholpen.Pasom 17.45 arriveer ik in het hostel waar ik vorig jaar ook verbleef. En om 18.30 uur heb ik ergens in het centrum met Yamila afgesproken. Dus snelneem ik een douche waarna ik per taxi naarhet meetingpoint ga. Maar het is ondertussen spitsuur, dus de taxi staat meer stil dan dat hij rijdt. Lopengaatzelfs nog sneller, dus het laatste stukga ik ook snel lopen. Veel te laatkom ikop het meetingpoint aan dus geen Yamila meer. Ik heb geen mobiele telefoon dus zoek iksnel eeninternetshop om een bericht achter te laten. Ondertussen heb ik al een email van Yamila ontvangen met de melding dat haar telefoon niet goed werkt. Als eenmaal iets mis loopt,lijkt alles mis te gaan. Maar ja, eigen schuld, had ik maar eerder hierheen moeten komen lopen, had er niets aan de hand geweest. Wel jammerwant we zouden naar een percussie/djembe show. Uiteindelijk spreken we voor morgenavond afvoor een uurtje om een borreltje te doen, wantdaarna heb ik met Natalia,Alejandro en Anahi afgesproken die ik nog ken uit Tilcara. Kanallemaal nog net voor mijn terugreis van woensdag.

Dindsdag 20 april. Vandaagga ik eerst langs het reisbureautje waar ik vorig jaar mijn vlucht van Lima naar Cuzco en weer terug had geboekt. Dat was toen niet goed gegaan, waardoor ik ter plekke een nieuwticket moest kopen. Ze beloofde me het geld terug te storten, maardat is tot op heden nog niet gebeurd. Dus daar sta ik weer voor hun neus en ze herkennen me ook nog.Ze gaan het weer voor me uitzoeken, maar moeten daarvoor dejongen bereiken die de fout had gemaakt en er nu niet meer werkt (zul je ook net weer zien). Vervolgens loop ik weerverder naar het kantoor van Iberia voor de laatste informatie over de toestand in Noord Europa. Ze verwachten morgen weer te gaan vliegen maar wetenniet hoe de situatie donderdag zal zijn. Je kunt wel jeticket kosteloos veranderen tot en met eind april. Ik neem hetzekere voor het onzekere (wil niet op Madrid stranden) en verzet mijn ticket naar volgende weekmaandag. Aan de ene kant lekker dat ik nog wat extra dagen nu heb, maar aan de andere kant wil ik ook wel weer graag naar huis waar de lente is begonnen. Hier wordt het nu langzamerhand herfst. 18.20 uur, nu wel stipt op tijd op de afgesprokenplek. Gezellig drink ik een borreltje(of 2) in een nabijgelegen hostel/café met Yamila. Gezellig.Daarna om 20.00 uur snel door naar de plek waar ik met Natalia en de andere 2 heb afgesproken. We gaan naar het huis van Natalia maar is wel een uurtje rijden. En dan ben je nog steeds ergens in Buenos Aires.In het kleine appartementje van Natalia eten we gezellig een pizza. Het is weernet zo gezellig als toen in Tilcara en er wordt weer veel gelachen. Leuk.

Woensdag 21 april. Vandaag zou ik dus eigenlijk naar huis zijn gevlogen. In plaats daarvan heb ik vandaag met mijn ouders gebeld. Helemaal weer op de hoogte van de laatste nieuwtjes. En `s avonds gezellig uit met Nora en Eva uit Zwitserland.

Donderdag 22 april tot en metzaterdag 24 april.Rustige dagen. Alle tijd om mijn dagboek en reisweblogbij te werken. Donderdagavond nog een gezellige BBQ in het hostel. Vrijdag voor de 2 keer weer methet reisbureau gebeld,zijn ze er nog mee bezig.Aan het einde van de dag moet ik terugbellen. Maar ik heb er weinig vertrouwen in.Bij Iberia kun je nog steeds kosteloos je ticket verzetten, en dat doe ik nogmaals voor 1 dag extra. Dusdefinitieve terugvliegdag wordt nu dinsdag. Heb ik 1 dag rek voor het probleem met het reisbureau. Want als ik `s avonds naar ze bel, nemen ze niet meer op. Nou dat wordt nu wel een beetje stennis gaan schoppen as maandag. Ditpik ik natuurlijk niet. Ik denk lekker op tijd te gaan slapen vandaag maar wat gasten in het hostel zitten tot 04.00 uur keihard te kletsen, totdat ik erdus wat vanzeg en ze weggaan. De hele zaterdag ernavoel ik met net een zombie, wantik heb amper geslapen. Tegen de avond word ik weerfit enwillen we uit met een groep uit het hostel.Ja, we gaan om 01.00 uur (alles begint hier zo errug laat), maar na een tijdje ben ik het wachten zat en ga ik gezellig met Nora en Eva naar eencafé in de buurt met mooi live gitaarmuziek en zang. Prachtig.Maar wel weer pas om 05.00 uur terug in het hostel. Gelukkigis het stil in het hostel en kan ik lang gaan uitslapen.

Reacties

Reacties

noreen

ik wens je een fijne reis naar huis! Hopelijk tot volgende week op het werk :) mocht het bij de groep van emma niets worden neem dan contact met Asaad op! Het zou leuk zijn jou in de groep te hebben. Een andere uitzendkracht is er net vrijdag mee gestopt. Xoxo

Miriam

Thuis??? Of lekker in Madrid?
Hoop tot snel!!!
Succes met de cultuurshock!
Abrazo!!

''Tante '' Margriet

Dag Marjan,

Als het goed is ben je onderweg naar huis.
De lente is gestart en morgen is het goed weer in Noord-Holland.
Blijf je nu voorlopig hier? Of heb je al weer nieuwe plannen? Je weet het maar nooit met jou.
In ieder geval welkom thuis en tot gauw.
''Tante'' Margriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!